Nieuwe collega's stellen zich voor

Terug naar overzicht

Nieuwe collega's

 

 

Kevin Bockstael

Kevin Bockstael

 

Al sinds ik zelf in het middelbaar zat, heb ik een passie voor wiskunde. De keuze om wiskunde te gaan studeren op de universiteit was dus snel gemaakt. Na mijn studies heb ik eerst 2 jaar lessen gegeven op de unief, maar ben daarna naar het middelbaar gegaan, een keuze waar ik nog nooit spijt heb van gehad.

Ik ben de fiere papa van 2 jonge kindjes; een zoontje Kamiel van 2 jaar en een dochter Annabel van 3 maand. Zij maken het leven aangenaam druk en zorgen dat de zon altijd schijnt.

 

Kevin Bockstael

 

Sebastian De Meester

Sebastian De Meester

 

Na mijn studies Latijn-Wiskunde in Don Bosco Zwijnaarde (de concullega’s zoals ze hier genoemd worden), besloot ik mijn passie te achtervolgen en muziek te gaan studeren. Ik begon aan het Conservatorium in Gent, waar ik cello studeerde en nadien ook mijn lerarenopleiding afwerkte.

Uit interesse besloot ik nadien ook nog de master in de algemene economie aan de UGent aan te vatten. Na nog enkele jaren studeren riep echter het werkleven en besloot ik in het onderwijs te stappen. Momenteel combineer ik mijn lesuren muziek in Leiepoort campus Sint-Hendrik met uren in het Oscar Romerocollege in Dendermonde en cellolessen in De Pinte. Daarnaast speel ik (in niet corona-tijden) regelmatig concerten als solo-, kamermuziek- en orkestmuzikant. In mijn vrije tijd probeer ik regelmatig te sporten in de klimzaal en ben ik ook een niet onverdienstelijke kok.

 

Sebastian De Meester

 

Lisa Laveyne

Lisa Laveyne

 

Sinds het begin van dit schooljaar geef ik met plezier Frans, moderne talen Frans en taal en media op Sint-Hendrik. Eerst volgde ik de opleiding van leerkracht lager onderwijs, maar ik kon niet genoeg krijgen van de lerarenstudies en volgde ook nog de vakken Frans en Nederlands erbovenop. Talen zijn echt wel mijn grootste passie.

Als leerkracht wil ik leerlingen in de eerste plaats taliger maken. Talenkennis opent deuren en ik wil leerlingen helpen taalvaardigheden te ontwikkelen die hun kansen zullen bieden. Daarnaast hoop ik van mijn leerlingen mensen te maken die positief in het leven staan. Daarom sta ik elke dag met een glimlach voor de klas.

In mijn vrije tijd tokkel ik op de piano, een hobby die ik startte op achtjarige leeftijd. Samen met mijn vriend volg ik lessen Argentijnse tango. Eerder volgde ik lindy hop en salsa. In de winter op de latten staan, is voor mij het ultieme gevoel van vrijheid.

Ik droom van een rondreis in Zuid-Amerika. Die was gepland in de zomer van 2020, maar corona gooide roet in het eten. Uitstel is uiteraard geen afstel. Verder ben ik gek op mijn familie, achterop de motor zitten, de Italiaanse keuken, mijn hondje Robbie en lesgeven uiteraard!

 

Lisa Laveyne

 

Silke Tijtgat

Silke Tijtgat

 

Een passie voor talen is er altijd geweest, zeker voor het Nederlands en het Engels. Ik hou van verhalen en wil niets liever dan dat over te brengen aan jongeren, zoals ook een aantal van mijn leerkrachten dat bij mij hadden gedaan.

Verder ben ik vooral graag creatief bezig. Ik vind niets rustgevender dan mijn ideeën de vrije loop te laten op een leeg, wit blad. Dat kan met woorden en een pen zijn, maar evengoed met potloden en penselen. De laatste tijd trek ik er ook graag met mijn camera op uit, maar als ik echt eens stoom wil afblazen, dan trek ik mijn handschoenen aan en zet ik mijn boksbal op.

 

Silke Tijtgat

 

Nathan Vandamme

Nathan Vandamme

 

Als oudste telg uit een relatief grote familie heb ik bij het gros van de familiefeesten mijn neefjes en nichtjes onder ‘controle’ moeten houden. Sommige kinderen, die zelfs de ouders niet te baas konden, bleven miraculeus rustig als ik er bij was. Toen al leerde ik de jongere kinderen allerhande nieuwigheden aan, zoals spelletjes, dansmoves of soms ook kattenkwaad. Mijn ouders voelden al heel vroeg aan dat ik leerkracht zou worden, of toch in ieder geval een job die te maken had met jongeren.

Na een jaar in de opleiding leerkracht lager onderwijs bleek duidelijk dat het niet helemaal mijn ding was en dus veranderde ik van richting. Ik koos hierbij voor de vakken geschiedenis en techniek. 'Wat een rare combinatie?', hoor ik sommigen onder jullie al denken. Toch hangen techniek en geschiedenis meer samen dan jullie denken: zonder technische evoluties zou de mensheid immers nooit gestaan hebben waar ze nu staat.

Techniek draait bij mij vooral om ontdekken en probleemoplossend denken. Daarom heb ik ook een hekel aan kant-en-klare bouwpakketten en probeer ik de leerlingen een zo origineel mogelijk werkstuk te laten maken, binnen een mooi afgebakend en veilig kader natuurlijk.

Naast lesgeven heb ik nog tal van hobby’s, hoewel er nu een door corona helaas een rem op staat. In normale omstandigheden doe ik vier keer per week aan kickboksen en daarnaast ook nog zes dagen op zeven aan powerlifting. Ik ga ook ongeveer één keer per maand airsoften. Ik sta soms ook model, vooral voor studenten fotografie of mode. Daarnaast luister ik vaak muziek of ben ik bezig aan het sleutelen aan mijn auto.

 

Nathan Vandamme

 

Thomas Van Loocke

Thomas Van Loocke

 

Enkele jaren geleden vertelde iemand me dat ik een zoeker ben. Een blik op mijn wat bochtige parcours lijkt dat te bevestigen: ik heb twee masters behaald (rechten en filosofie) en was een tijdlang voltijds freelancejournalist voor onder meer Knack Focus en HART. Zo'n drie jaar geleden ben ik dan bewust in het onderwijs gerold, wat niet wegneemt dat ik sporadisch nog een tekst pen, in opdracht of spontaan en op hoop van publicatie.

Wat mijn overige bezigheden betreft, ben ik een echt cultuurmens: ik laaf mij aan allerhande lectuur, van dag- en weekbladen tot romans en reisverslagen, ik kan erg van film genieten, en heb daarnaast ook nog een vrij onstilbare beeldhonger op vlak van kunstfotografie en beeldende kunst.

 

Thomas Van Loocke

 

Terug naar boven

Terug naar overzicht