• Current
free joomla slider

Bij co-teaching werken twee leerkrachten in één klaslokaal als gelijkwaardige partners samen om zoveel mogelijk leerlingen de doelstellingen van een les of een lessenpakket te laten bereiken en kan er daardoor nog meer ingezet worden op differentiatie.

clil 2021 2022

Content and Language Integrated Learning’ is een onderwijsmethode waarin de inhoud van een vak gegeven wordt in een vreemde taal. Bij CLIL primeert de taal: de taal aanleren gebeurt in de taalles (Frans/Engels), de taal zich nog meer eigen maken (verwerven) gebeurt in de CLIL-les.

De belangrijkste eigenschappen van CLIL:

  • In een CLIL-les wordt het taalgebruik niet geëvalueerd met een puntensysteem, maar door het geven van feedback en feedforward.
  • Om de leerling een veilig kader te bieden, mag hij/zij steeds teruggrijpen naar het Nederlands.
  • CLIL-lessen zijn géén extra lesuren in het lessenrooster en vragen dus geen extra tijdsinvestering van de leerlingen. Geen enkele leerling is verplicht om de lessen CLIL te volgen, maar we zijn werkelijk overtuigd van de vele voordelen van deze methode!
Form not found or is not published

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

stemSTEM verwijst naar de internationale afkorting voor Science, Technology, Engineering en Mathematics. STEM staat dus voor een waaier aan technologische, technische, exact wetenschappelijke en wiskundige opleidingen en beroepen.

In elke graad bieden wij 1 of 2 STEM-richtingen aan:

  • 1ste graad: STEM-wetenschappen
  • 2de graad:
    • Biotechnische wetenschappen (doorstroom - 3de jaar)
    • Biotechnieken (doorstroom en arbeidsmarktgericht - 3de jaar)
    • Techniek-wetenschappen (4de jaar)
  • 3de graad:
    • Chemie
    • Techniek-wetenschappen
Een ideale basis om in het hoger onderwijs je STEM-studie verder te zetten .

 

 

 

Een hartverwarmend initiatief van onze afdeling grootkeuken voor onze buurtbewoners!
AVS (zie filmpje hieronder) en de lokale pers waren van de partij. Lees hier het fijne artikel in het Laatste Nieuws.

In schooljaar 2021-2022 wordt de vernieuwing secundair onderwijs ook in het derde jaar doorgevoerd. Hieronder vind je een overzicht van al onze richtingen in het derde jaar.

Doorstroom studierichtingen zijn abstract theoretisch en ze bereiden de leerlingen voor op verder studeren in het hoger onderwijs.
Arbeidsmarkt studierichtingen zijn concreet en praktisch gericht en ze bereiden de leerlingen voor op een rechtstreekse intrede op de arbeidsmarkt.
Doorstroom en arbeidsmarkt studierichtingen (dubbele finaliteit) bereiden leerlingen zowel voor op het hoger onderwijs als op een rechtstreekse start op de arbeidsmarkt.

Op onze school wordt, zoals in de eerste graad, het leerplan ICT in alle richtingen geïntegreerd aangeboden. 
Via projectdagen wordt de basis door een enthousiaste expert aangebracht, maar gebeurt het inoefenen van de ict-vaardigheden in alle andere vakken. 
Je zal daarom in de lessentabellen geen apart uur informatica of ICT zien staan. 

visie

Op weg gaan met mensen
als vader of moeder,
als opvoeder of leraar,
als catechist of priester,
als school, ….

Op weg gaan,
luisteren,
meegaan op hun weg,
meegaan in hun verhaal,
geduldig luisteren.

Aanvoelen wat er gaande is,
mee leven,
spreken,
heel voorzichtig,
bescheiden.

Vertellen
wat je zelf gelooft,
vertellen over leven
dat sterker is
dan alle zorgen.
Thuis komen bij elkaar,
je laten uitnodigen
aan tafel,
bij brood en beker,
een zegen.

Loslaten,
“je kan het”,
vertrouwen geven
uit de verte
toch nabij.
En weer op weg gaan,
andere verhalen,
een geschenk
van God
voor je eigen verhaal.

 

 

Er is geen sluitend
en eenduidig antwoord,
wel een samen
zoeken en richting
wijzen.

Beste,

de inschrijvingen voor ons 31ste eetfestijn zijn afgesloten. Bij verdere vragen gelieve telefonisch contact op te nemen (09 381 51 21).

met vriendelijke groeten

vzw Leiepoort Deinze campus Sint-Theresia

Wanneer je een klassenleraar, vakleraar of de directie wil spreken kan dat op verschillende manieren: via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., telefonisch of via de (papieren) schoolagenda.

Als school geven wij ook veel informatie door. Dit gebeurt vooral via de elektronische leeromgeving ‘Smartschool’.

Smartschool biedt de leerlingen en leerkrachten extra mogelijkheden om voor verschillende vakken interactief te werken én wordt gebruikt als communicatiemiddel met de ouders.

Op Smartschool kan je terecht voor:

  • de digitale schoolagenda
  • de resultaten en rapporten
  • info en inschrijving oudercontacten
  • info omtrent uitstappen
  • ...

De schoolraad bestaat uit telkens drie vertegenwoordigers van ouders, leerlingen, leerkrachten en de lokale gemeenschap. De vergaderingen worden voorgezeten door dhr. Kint.

De schoolraad geeft advies over de werking en de organisatie van de school, over de begeleiding van leerlingen, de schoolkosten, stages, werken aan de gebouwen, projecten of samenwerkingen met andere scholen.